چهارشنبه، آبان ۱۶

آلبر کامو وتضاد هستی-1

هفت نوامبر ۱۹۱۳-۱۴ ژانویه ۱۹۶۰
آلبر کامو نویسنده و فیلسوف بلند پایه ی فرانسوی در ۴۴ سالگی جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد . با اینکه بسیاری اورا پیرو مکتب اگزیستانسیالیسم(که پایه گذاز آن ژان پل سارتر بود )می دانند،کامو آن را رد می کرد و به طوری که در مفاله یُ شورشیُ نوشت سراسر زندگیش را وقف مبارزه با نیهیلیسم کرده بود.یکی از مهمترین جملات به یاد مانده از وی این است : ُ همه ی ما در میان خرابه ها به فرا هم آوردن امکان نوزایی در آن سوی مرزها ی نیهیلیسم مشغولیم، اما تنها شمار اندکی از ما به آن آگاهی داریم. ُ وی ترجیح میداد او را یک اندیشمند بشناسند تا پیرو یک مکتب یا ایدئولوژی. با وجود فقری که در کودکی کشید در ۲۳ سالگی تحصیل فلسفه را به پایان رساند و و مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرد. سپس به حزب کمونیست پیوست و در چند مقاله با آن ها همکاری داشت. سپس در آغاز چنگ جهانی دوم همکاری خود را با روز نامه ی مشهور ُ فرانس سوار ُ ادامه داد . نخستین اثر مشهور وی ُ بیگانه ُ و سپس ُ افسانه ی سیزیف ُ منتشر شد
ادامه دارد

۹ نظر:

ناشناس گفت...

az bigane chizi nafahmidam. fekr mikonam age bekhahim soragh falsafe berim bayad yek noghte shoroe monaseb daashte bashim. vorood nagahani be subjecti mesle falsafe natije chandan khubi nadare.

ناشناس گفت...

به خدا من این آدما رو نمیشناسم!! مرسی که معرفی کردی. حالا دیگه جلوی جمع کم نمیارم

ناشناس گفت...

بابا بخدا من پدرم دراومد بسکه اومدم و تلاش کردم برای تو کامنت بذارم ولی نشد که نشد. در مورد پست قبلیت می خواستم بم ما هم رفتیم این کنسرتو وقتی توی تهران برگزار شد. ولی نیروی انتظامی اجازه نداد استاد مرغ سحرو بخونه و آخرش مردم همه با هم خوندن. در مورد پست آخرت هم باید بگم کامو یکی از نویسندگان خیلی مورد علاقه منه! بهترین کتابی که توی زندگیم خوندم "سقوط" بود. تا حالا هم سه بار خوندمش. در آخر هم بگم که اگه من کامنت نمیذارم علتش اینه که کامنت دونی ات بیشتر وقتها مشکل داره خوشگل خانوم.

ناشناس گفت...

سلام
دستتون درد نکنه به خاطر اطلاعات جالبی که نوشتید.
موفق باشید

ناشناس گفت...

منم با باران اکیدا موافقم، خیلی کامنت گذاشتن اینجا سخته

ناشناس گفت...

از بیگانه‌اش بیشتر بگو. هیچ‌وقت نخوندمش اما ازش زیاد شنیدم.

ناشناس گفت...

بيگانه و سقوط رو دوست دارم. طاعون هم خوبه ولي حوصله ميخواد خيلي

ناشناس گفت...

سلام
مرسی از این ÷ستتون ..راستش اطلاع رسانی یا یاداوری در این حد و کوتاه خیلی عالیه

ناشناس گفت...

راجع به اون قضیه توده باید یه خورده فکر کنم:))
خب ادامه شو نمی نویسی؟ :)