سه‌شنبه، شهریور ۸

چیز کیک توت فرنگی


و باز سلامی از طرف من تنبل. حرف های خوبی هست این مدت واسه نوشته شدن ولی بدون در نظر گرفتن ترتیب از آخر شروع میکنم. این پست کمی خوشمزه است. یک دسر یادگرفته بودم اینجا تلفیقی از موس و تارت . دلم میخواست کمی تغییرش بدم که توی وبلاگی رسیپی اش به چشمم خورد .برای این دسر سه قسمت لازم هست ؛ کراست ،فیلنگ و تاپینگ.
برای کراست که من آماده اش را که توی سوبیز و سوپر استور موجوده را استفاده کردم ولی واسه کسایی که علاقه مند به درست کردنش هستند ؛

مواد لازم برای کراست:
بیسکوییت پتی بور یا ساقه طلایی :125 گرم
کره :60 گرم

مواد لازم برای فیلینگ:
پنیر خامه ای: 200 گرم
خامه 200 گرم ( من از خامه کول وایپ(cool whip)  استفاده کردم)
شکر  : به طور معمول 2 قاشق سوپخوری که البته بستگی به علاقه خودتون داره من 1 قاشق زدم
پودر ژله توت فرنگی : 50-60 گرم
توت فرنگی خرد شده (خیلی ریز) : 60 گرم
آب جوش : یک سوم پیمانه

موادلازم برای تاپینگ:
توت فرنگی اسلایس شده :150 گرم
آب جوش : یک سوم پیمانه
پودر ژله توت فرنگی : 60 گرم

طرز تهیه :
برای کراست به قالب کمربندی ترجیحا آلومینیومی احتیاج هست که بیسکوییت ها را پودر می کنیم و با کره که در دمای محیط نرم شده مخلوط کرده ، فشار میدهیم تا پرس شود . سپس به مدت حداقل نیم ساعت میذاریم یخچال. دقت شود قالب کمربندی باشه تا از لبش نریزه و فرم بگیره.

برای فیلینگ پنیر خامه ای ، خامه و شکر را مخلوط میکنیم تا کاملا یکدست شود . سپس توت فرنگی های ریز شده را اضافه میکنیمو باز مخلوط میکنیم. پودر ژله را نیز دریک سوم پیمانه آب جوش حل میکنیم و به جای آب سرد دو قطعه کوچک یخ را در آن حل میکنیم. با این کار مایع ژله خیلی سریع تر غلیظ میشود . سپس آن را به مواد فوق اضافه کرده مخلوط می کنیم. حال مخلوط فوق را روی کراست که تا حالا درست شده می ریزیم و یک ساعت  الی یک و نیم ساعت داخل یخچال میگذاریم تا حسابی سفت شود. اگر از یخ استفاده نشود چهار ساعت در یخچال قرار دهید.

برای تاپینگ توت فرنگی های اسلایس شده را روی سطح فیلینگ که تا کنون خوب سفت شده میگذاریم و به همان روش قبلی مایع ژله را آماده میکنیم و آرام آرام با قاشق روی توت فرنگی ها می ریزیم تاسطح مواد را بپوشاند و سپس آن را داخل یخچال می گذاریم تا ببندد.
این دسر هم زیباست و هم خوشمزه. امیدوارم لذت ببرید.




۵ نظر:

مصطفی گفت...

ممممممممممممممممممممم
خیلی خوشمزه است

دختر همسایه گفت...

سلام خیلی دسر عالی بود دستت درد نکنه ...خواست بگم تو از دوتا کلمه که مینویسی یکیش انگلیسیه ...چند وقته خارج از ایران هستی ؟ من خودم 27 ساله از ایران دور هستم ولی اصلا دوست ندارم حرفای خارجی رو قاطی کنم فکر میکنم خیلی عذاب آوره برای اونی که میخونه ....
باز هم ممنون از دسر خوشمزه ات

تستر کوچیکه گفت...

به به چه کردی :)

سارا گفت...

سلام خانمی وبلاگ قشنگی داری. همشو خوندم. قلمت خیلی قشنگه. راستی دسرت خیلی خوش مزه به نظر میرسه.رفتم که فردا کراسترو از سوبیز بخرم و دسرو درستش کنم.
همسایه ادمنتون بهت خوش بگذره.

پگاه گفت...

سارا جان از اشناییت خوشبختم. من که ادمونتون نیستم